stallqwerty

Direktlänk till inlägg 3 maj 2012

Chocolates ridpass:)

Av stallqwerty - 3 maj 2012 20:45

                                                  
                             Hej svejs!

Jag började passet med Chocolate med att hoppa ett 50 cm och ett 10 cm hinder, det gick bra men hon hoppade med mest bjudning vid 50 cm hindret eftersom att det var högre och hon gillar inte riktigt att hoppa småhinder xD Sen fortsatte jag med att rida ut med Wainy, hon red Pinocchio och med min lillasyster som red Nills rainbow:) På uteritten red vi ner till bäcken och red längs den tills det blev stopp sen vände vi och galopperade i full galopp tillbaka=D Det var faktiskt riktigt roligt att äntligen rida ut ordentligt nu när det är så himla varmt! Sen när vi kom tillbaka hoppade jag 50 cm hindret 2 ggr och 10 cm hindret 1 gång sen skrittade jag av på långa tyglar. Sen gjorde jag i ordning henne och släppte in henne i boxen där kvällskraften låg i krubban och väntade;) Bild och outfit:

  Hoppoutfit



  Chocolate<33


OBS! Jag vill även påminna att jag säljer/lånar ut min hingst Smoky Joe eftersom jag verkligen inte har tid med att rida och fixa med honom:( Det är VERKLIGEN akut! Bild och information:


  Smoky Joe som fullvuxen.


  Smoky Joe som unghäst.


Namn: Smoky Joe (Smoky)

Kön: Hingst

Född: 2004

E: Tears In Love

U: Lightning Hill

Ras: Welsh Mountain

Ägare: Qwerty

Information: Smoky Joe (Smoky) är en snäll hingst som går med på allt. Han är en pålitlig gentleman som alltid lyssnar på en. Hans favoritgren är hoppning/terrängritt och hans favoritgodis är knäckebröd:)


Det var allt för detta lååånga inlägget! See ya cowgirl!;D

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stallqwerty - 17 maj 2012 17:38


                                           Hallo! Jag har idag gjort olika faktiskt, ska börja från början. I morse gjorde jag i ordning priser p.g.a att jag har haft en allroundtävling här hemma med mina syskon (alltså Wainy och min lillasyster) o...

Av stallqwerty - 14 maj 2012 21:28


                                                  Tjabba! Sry för bad update säger jag bara:/ Har liksom inte hunnit blogga de senaste dagarna p.g.a att jag var rätt upptagen i helgen så jag har verkligen inte hunnit! Men ni ska veta att jag verkli...

Av stallqwerty - 11 maj 2012 21:22

Hejhej!Idag blev det ännu en vilodag för Chocolate eftersom jag var hos min sköthäst IRL så jag hann inte rida tyvärr... Men imorgon blir det nog ca 2 pass, ett hopp och ett dressyr:) Men jag har märkt att Choco inte har mått så bra i magen den senas...

Av stallqwerty - 10 maj 2012 19:15


                                                            
                                           Hej svejs! Jag har idag gjort det där tuffa hoppningspasset med Chocolate som jag nämnde i förra inlägget. Jag avslutade allt med en skrittrunda ...

Av stallqwerty - 7 maj 2012 20:55


                                                            
       Hejj! Idag hann jag tyvärr inte rida Chocolate vilket jag har ganska dåligt samvete av. Men jag hade faktiskt en anledning men detta vill jag tyvärr inte berätta;) Men imorgon måste...

Presentation

Bloggen om mitt lufthästliv med mig och Chocolate ox

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards