stallqwerty

Alla inlägg den 11 maj 2012

Av stallqwerty - 11 maj 2012 21:22

Hejhej!
Idag blev det ännu en vilodag för Chocolate eftersom jag var hos min sköthäst IRL så jag hann inte rida tyvärr... Men imorgon blir det nog ca 2 pass, ett hopp och ett dressyr:) Men jag har märkt att Choco inte har mått så bra i magen den senaste tiden, men det är ingen fara, har bara sett det på hennes bajs. Det beror förmodligen på det färska gräset som är i hennes hage nu i början av våren;) Därför har jag lagt lite gröna boklöv i hennes foder och ända sedan dess har hennes mage varit i trim:D Så jag rekommenderar verkligen att ni lägger i det om ni märker att er/era häst/hästar bajsar löst p.g.a gräset. Det ska nog även gå bra att lägga i antingen björklöv, eklöv eller löv från häcken kanske? Men boklöv är bäst;)) Iallafall, har även idag intervjuat min syster Wainy:


Hej Wainy! Hur är det att ha lufthäst tycker du?

- Det är kul, det är inte lika mycket ansvar som att ha en egen riktig häst;D

 

Hur ofta brukar du rida dina hästar?

- Oftast varje dag, men inte om det är t.ex en tävling dagen efter.

 

Vilken inriktning har du?

- Jag satsar på hoppning på hög nivå.

 

Vad hette din första lufthäst?

- Astrakan, hon var ett härligt sto men lite stissig och pigg så därför sålde jag henne till en lugn samlad ryttare med fler möjligheter.

 

Vad är ditt mål med lufthästarna?
- Att kvala in i hoppnings SM.

 

Sista frågan, vad är det bästa med att ha lufthäst?

- Att man kan göra allt med dom!

 

 

Så, det var allt för denna gången. See ya cowgirl!


                                       Kram Qwerty

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Bloggen om mitt lufthästliv med mig och Chocolate ox

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards